سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمک برای ساخت مکان برای اجرای تعزیه ایام محرم

به اطلاع دوستان وهمشهریان وهمه خیران وعلاقه مندان میرساند.که روستای برس باسابقه دیرینه در اجرای تعزیه خوانی سید الشهدا وعزاداری ایام محرم.بنا به این دلیل که مکانی مشخص برای اجرای تعزیه نیست وحسینیه قدیم ظرفیت انجام این کار به دلیل ازدیاد جمعیت را ندارد..این جانب تصمیم براین دارم تا با کمک های خیران عزیز اقدام به طراحی وساخت مکانی مشخص ودرخورشان این مراسم مقدس وباسابقه بکنم..لذا ازعزیزان علاقه مند درخواست میکنم بنده در صورت تمایل یاری کنند وجهت اطمینان خاطر تا اخرین مرحله ساخت نیز نظارت مستقیم بر اعمال انجام شده داشته باشند .



|+|نوشته شده در جمعه 90/1/5 ساعت 1:16 عصر توسط محمدحسن حسنی | نظر
وجود ارامگاه ومقابر افراد صاحب بیشینه نیک دربرس

وجود ارامگاه ومقابر افرادی چون قطب الدین محمد..وشیخ رجب برسی در این روستا دلیل بر تاریخی بودن روستاست که درادامه توضیحات کامل درمورد انها داده خواهد شد.



|+|نوشته شده در جمعه 90/1/5 ساعت 12:14 صبح توسط محمدحسن حسنی | نظر
اشنایی با عارف شیخ رجب برسی

شیخ رجب برسی کیست؟رضی الدّین حافظ ، رجب بن محمّد، عارف و عالم شیعی قرن هشتم و نهم . شهرت وی بیشتر در علوم غریبه است . در اشعار خود «حافظ »، «بُرسی » و یا «حافظ بُرسی » تخلّص کرده است . تا چند قرن پس از مرگش ، در هیچیک از تذکره ها ترجمه یا شرح حالی از او نیامده است . براساس این بیت او: وفی المولِدِ والمَحْتِدِ / بُرسیّاً و حِلِّیاً (امینی ، ج 7، ص 67) و نظر مرجوع کنید به لف ریاض العلما (افندی اصفهانی ، ج 2، ص 304)، اصلش را می توان از حِلّه و زادگاهش را بُرس دانست . اما خوانساری (ج 3، ص 337) و امین (ج 6، ص 465) او را برسی الاصل و ساکن حله گفته اند. اطلاق نام برس بر نقاط متعدد، از جمله محلی در نزدیکی حله و نیز روستایی در خراسان ، ایجاد شبهه کرده است . بعضی (امین ، همانجا؛ مدرس تبریزی ، ج 2، ص 11)، با توجه به نزدیک بودن برس به حله ، احتمالاً او را از برس حله می دانند، در حالی که بعضی ویژگیها در آثارش از جمله استفاده از نامهای ایرانی ، چون انوش و کیومرث و افراسیاب و لهراسب و ضحاک در مشارق انوار الیقین (حافظ برسی ، ص 59) و همچنین نامش (رجب )، که در اعلام عربی نادر است ، احتمال ایرانی بودن وی را تقویت می کند. از سوی دیگر اختیار تخلص ، که رسم شاعران پارسی گوی است ، از ایرانی بودن یا اقامت طولانی او در ایران و یا علاقة او به ادب پارسی حکایت می کند (شیبی ، ص 240ـ241).



|+|نوشته شده در جمعه 90/1/5 ساعت 12:13 صبح توسط محمدحسن حسنی | نظر
مناطق تفریحی روستای برس

?نوبهار:در ابتدای ورود به این روستا به منطقه بسیار زیبا وخوش اب وهوایی میرسیم که به ان نوبهار گویند...درختان تنومند وبزرگ.انواع درختان میوه نظیر گیلاس البالو.سیب.هلو.توت.انگور.گلابی.الو وزرد الو به چشم میخورد..همچنین زمین های زراعت و زعفران دراطراف این منطقه به دلیل اب موجود در چشمه زیبای نوبهارودسترسی اسان به چشم میخورد..دراینده چگونگی ابیاری از نوبهار به باغ ها وزمین ها توضیح داده خواهد شد..



|+|نوشته شده در جمعه 90/1/5 ساعت 12:9 صبح توسط محمدحسن حسنی | نظر
آخرین نوشته ها
شیخ الاسلام خـــواجـــه قــطب الدیــن مــحـمـد
اشنایی با اثار معماری وتاریخی روستای برس
برس با قدمت 1800 ساله
عکس هوایی از برس
قدمت تاریخی برس
برس کجاست؟
اشنایی با عارف شیخ رجب برسی
مناطق تفریحی روستای برس
(( معرفی بخش جلگه رخ )) روستای برس در پایین رخ میباشد
پیشینه تاریخ برس به دوران اشکانیان...
[عناوین آرشیوشده]
آرشیو وبلاگ
فروردین 90